dinsdag 9 augustus 2016

Dag 9.. We ruiken Engeland

Vanmiddag maakten we lekker punten en lopen steeds een 7 knoop gemiddeld, dat schiet lekker op!
Komen viskotters tegen uit Spanje en Frankrijk, een visrijk gebied denk ik want bijna de gehele middag zwemmen er al dolfijnen bij ons en om ons heen.. Weer een mooi gezicht.

De ETA wordt steeds vroeger en vroeger, we komen in de buurt, en je kan Engeland alweer bijna ruiken.. we komen ook langs de Scillys eilanden en zijn wat aan het twijfelen om er even langs te wippen, maar gaan we maar even een nachtje over slapen.
Ondertussen denken we weer aan een lekkere pint in zo'n gezellige pub..
De nacht was nogal flink! in het begin en hadden we een 18 knopen over het dek heen met een rifje in het grootzeil wat later toch twee werd.. en eentje in de yankee.

Om middernacht zaten we al op een gemiddelde van bijna 7 knoop, wat voor ons doen al pittig hoog is. ondertussen de yankee ver over het tweede rif heen gerold en hadden we op het voorschip een puntje fok en de kotterfok staan en waaide het een 27-28 knopen over het dek de lol ging er af maar vooruit het word vanzelf weer stiller..
Dit alles duurde tot een uur of 3 in de ochtend en konden we voorzichtig weer wat yankee uitrollen. En bijkomen van de kou! Tjonge tjonge wat is het koud met die noorden wind.
Het zonnetje kwam er later ook weer bij en om 12 uur klokte we weer een mooie 165 mijltjes..
Over 30 mijl varen we vlak onder de Scillys door kunnen we mooi even kijken, het is verleidelijk, maar we gaan door, anders moeten we het laatste stuk naar huis nog haasten en dat willen we niet..
Nog één nachtje...
-----
At 9-8-2016 13:36 (utc) onze positie was 49°47.87'N 007°13.71'W

Groeten vanaf de verleiding

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

1 opmerking:

1. Dat ziet er goed uit! nog even en dan weer lekker slapen op de ankerplek. Mooi hoor.