Het kompaslicht heeft bij ons een speciale betekenis, met de aanschaf van de boot functioneerde hij prima.
En zaten we op mooie nachten in het donker af en toe gezellig bij "het lichtje"
Tot ik tijdens de revisie van de stuurstand vond dat het lampje een nieuw draadje had verdiend!
Er zat een dun aftands draadje in en heb die vervangen voor wat dikkere solidere draad! Dan kan hij weer een tijdje vooruit.. Fout dus!
Bij de eerste nachtzeiltocht functioneerde hij niet! Wat nu, waar is ons lichtje??
Zekering oké volgende gelegenheid verder gezocht, stroom onder stuurstand? Ja.. stroom boven stuurstand? Nee!!
Ah' het zit aan de binnenkant.. maar door de dikte van de draad kon ik hem er niet uit trekken en omwisselen dan moet de stuurstand er af.. zin in? Nee.. dus dan maar even zonder..
Nu na ruim 3 jaar moest de stuurstand in Amerika er af.. om te kitten.
Aha, mijn kans en keurig het draadje vervangen, de oude was kapot geperst (te dik)
Gekeken en hij brandde keurig, en zo gelukkig als we waren vergaten we zelfs het vele werk er aan..
De eerste nacht op het water kwam het moment.. het kompaslicht ging aan..
Vol spanning werd er gekeken toen de schakelaar werd omgezet!
En?? Doet ie het.. Hmmm ik zie niets. #@%&*$ weer de zekering nagekeken helaas heel!
Gefrustreerd gaf ik een schop tegen die paal (zere voet als gevolg) en toen riep Joce Hij doet het!!
Sindsdien we Amerika hebben verlaten zitten weer gezellig bij ons "lichtje" (straks denk maar het (losse) lampje bekijken.. wat weer een lastige is)
Na een rustige nacht met weinig en later geen wind moesten we om 04.00 u de motor starten.. en deden 3 uurtjes lang zoetjes meedraaien Daarna kregen we veel regen en onweer wat weer met dag worden vertrok, en nam de wind weer toe.. varen met een 7 knoopjes snelheid dubbel gereefde fok en grootzeil verder oost over
20 knopen wind kleine golfslag, hopen met deze snelheid de komende windstilte voor te zijn..
O'ja we geven enkele keren per dag onze positie door aan Yotreps.NZ naar wat ik hoorde zijn we te vinden onder PB3933 hoe het verder werkt weet ik niet (nooit op gekeken) even zoeken we staan er bij!
Groetjes van de Verleiders..
-----
At 7-6-2016 7:33 (utc) onze positie was 32°53.11'N 049°43.04'W
Antwoord op deze mail in een NIEUWE mail!!
Zodat de oude mail niet wordt teruggestuurd..
----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten