donderdag 20 september 2012

Alderney-Guernsey

18 september
Vandaag de fiets gepakt en wat over het eiland rond gefietst, naar een paar mooie plekjes terug om er meer van te genieten.
Het was een mooie dag, en een helder zicht.
aan boord aangekomen hebben we maar besloten om te uit eten te gaan dit omdat we nogal flink lagen te rollen in de haven. We zijn naar de “First and the last” restaurant gegaan, dit is een nogal bekend restaurant onder de vaarders, en word gerund door 3 héél aardige dames.
Je voelt je gelijk thuis, en met een mooi uitzicht over de haven krijg je de maaltijd van je leven,alleen hiervoor kan je al overzeilen.
Avonds in het donker met de dinghy weer terug naar de boot (ff zoeken)  en na even te hebben gezeten zijn we te kooi gegaan.

19 september
Vanmorgen wakker gerold (vannacht ook een paar keer) het was wel de slechte nacht van slingeren tot nu toe. Als je last hebt van stijve spieren of gewricht problemen, kom naar Alderney en je krijg een massage zolang je plat ligt!
Vanmorgen nog even met de dinghy naar de kant een bakkie gehaald bij Jack’s in het dorp  (aanrader)
En daarna rubberboot opgeruimd, zeilklaar gemaakt, nog ff een bakkie anders waren we te vroeg.
En op weg naar Guernsey het was wederom prachtig mooi weer,blauwe lucht windje 3 halve wind.
Bijschrift toevoegen
Je kan hier de westelijke oceaan deining duidelijk merken, een lange deining onder de bestaande golfjes,heerlijk.
4 uur waren we op Guernsey even voor de haven aan de pontons vastmaken  W.O.W.
je ziet het water stijgen, het verschil is ook 9 meter met spring alhier.
Om half 8 gingen we over de drempel en lagen we in de haven.

20 september
Vanmorgen even wat dingen bij gewerkt  weerberichten bekeken (word van het weekend erg slecht)
Dus dat word denk lang liggen hier. Septemberaanbieding..  de 4e nacht mogen we voor niets!overigens valt het havengeld voor Engelse maatstaven hier erg mee, we betalen 24 pond voor één nacht.
Wel willen we graag naar het Eiland Sark toe maar we zien wel, het zal wel weer kalm worden daarna.
Vandaag verder door het dorp gelopen  en geen wilde dingen gedaan
Wel krijg je hier een cultuurschok van alle drukte weer om je heen. Morgen pakken we een wandelroute langs de kust terug kan je op verschillende plaatsen, met de lokale bus die je rond rijd voor 1 pond..