dinsdag 1 oktober 2013

Weer verder

Zat. 28 sept.
Nog steeds Portsmouth!
Als je al weer een week of 4-5 aan boord leef zonder stroom gaat je er toch aan wennen.
Nu hebben we voor één nachtje stroom genomen voor wat heet water, broodje bakken etc..
Maar het blijft wel oppassen.. nu we ook de luxe hebben van een elektrische waterkoker, heb ik mij er al twee keer op betrapt dat ik de snelkoker op het gas zette! En met aansteken van de pit tot inkeer kwam.. zo ook watergebruik nu hebben we genoeg maar je blijft toch er zuinig mee omgaan.

Vandaag wat Rondgehangen in Portsmouth, en net zoals elke flinke stad lijken ze allemaal wat op elkaar.
Mooi zitten en rondkijken

Hier bij de haven is een groot winkelcomplex  waar o.a. veel bekende merken worden vertegenwoordigd. En waar je lekker kan hangen, zitten en wat je maar wilt Binnen op een pleintje of bij de waterkant.
En zo hebben wij de dag rondgebracht.

Zondag 29 sept.
Vandaag weer een "sailing experience"..
Met regen wakker geworden maar na een half uurtje kwam de zon er bij en werd het een mooie dag
Uiteindelijk willen we naar Birdham pool Marina, maar daar kunnen we pas na 17.00 in.

weg hier
Het is maar 8 mijl maar we gingen evengoed al om 12 uur de haven uit en zijn lekker gaan zeilen.
In T-shirt wat wil je nog meer..

weer genoeg activiteit hier
Eind van de middag naar het haventje, je kan al merken dat het later in het seizoen wordt, omdat het al schemerig is,
Kiel in de prut
Om 6 uur lagen we in de sluis, we moesten op onze beurt wachten want er kon maar 1 schip per keer in! Maar geen probleem, het geultje is 10 mtr breed dus ff naar de kant en je zat vast.. schroef in zijn werk laten en de stuurautomaat er op. Makkelijk ankeren zo.

maandag 30 sept.
Het is weer een twijfel geval of we dinsdag weg kunnen van de wind… hij gaf ZZO aan maar dat is al weer naar OZO veranderd..
We liggen precies tussen twee gebieden in een hoog en een laag.
In het midden van het kanaal geeft hij nog steeds de ZZO wind aan maar meer Noordelijk waar wij gaan varen zal hij onder invloed van de kust wel gaan krimpen.. en dat we hem meer van voren krijgen
Of we moeten wachten tot vrijdag dan wordt hij ZW zover we zien misschien een beter optie?
Altijd weer die beslissingen…
Maar vandaag gaan we fietsen naar Chischester, daar hebben we mooi de tijd voor , er moet daar genoeg te zien zijn, en het is maar 11 km weg

mooie hoekjes

Er loopt hier een fietspad om het gehele merengebied wat als je een paar dagen hier ligt best te doen is.
Avonds naar de pub 3 km verder om even lekker te eten.
Maar erg donker toen we terug fietsten door de bossen.
Onder het eten hebben besloten om woensdag te gaan varen.

Dinsdag 1 oktober
Oktober al weer..
Gisteren de rubberboot zoet afgespoten en zo ook de fietsen
en alles droog, schoon en gesmeerd opgeborgen, ik denk niet dat we ze nog gaan gebruiken.
In ieder geval de boot niet meer, (eigenlijk raar, denken dat de volgende keer dat we hem uitpakken onze reis is begonnen..)
Om 11 uur de sluis uit,

De sluis inmikken
 op weg naar de ankerplaats bij de
East Head
Hier hebben we een schone goed houdende grond (populaire plek) en kunnen we morgenochtend vroeg vertrekken en de meeste stroom meepakken.
We hebben een goed trackplot lijntje staan, dus we gaan in het donker weg.
Vandaag lekker een paar klusjes doen, schema voor de kastjes van de boot afmaken lezen etc..

Wat somber weer achter het anker..

Hopen dat het weer komt zoals de voorspellingen zijn voor morgen. in iedergeval zijn wij er klaar voor!
En hopen dat we Eastborne kunnen halen Terwijl ik dit schrijf komt de zon een beetje door wie weet nog een restje.