De gehele waterlijn is weg en na veel meetwerk opnieuw uitgetekend. afgeslepen tot de gelcoat en schuin weglopend naar beneden (afgelopen vakantie de waterlijn gemeten bij een lage steiger)
nieuwe bronzen doorvoeren |
linkertule als een brosreep |
Nu alleen wat warmer weer afwachten om eerst 5 lagen epoxi er onder te zetten
waarna we verder kunnen.
Alle doorvoeren en kranen zijn uit de romp verwijderd, schoon gemaakt en alles vervangen door brons, tules, kranen en doorvoeren.
Het zag er redelijk uit maar bij nader onderzoek bleek dat er een tule van 2 jaar geleden al wat putten vertoonde (een goedkopere messing) en een bronzen tule (nu 20 jaar oud) stond op het punt van doorbreken de wantdikte was op sommige plaatsen minder dan een halve milimeter! en bros!!!
doorvoer met wisselaar (selfpomping) |
kapjes over de loosgaten |
Ook de nieuwe doorvoer met een wisselaar van de koeling zit op zijn plek en moeten daar nog even sleutel 66 (geen route66) voor regelen. om die verder aan te draaien.
Kapjes over de lensgaten van de kuip zitten op zijn plek en verder afgewerkt met een dikke laag epoxi.
De startaccu = 2 meter naar voren verplaatst en daardoor kon een zware lichtaccu ook weer verder naar voren, wat voor het gewicht mooi uitkomt. nu is ook de afstand naar de ankerlier aanzienlijk korter wat tengoede komt.
De Stuurstand ligt in de schuur en daar moeten wat nieuwe lagers in worden geplaatst
we hebben al weer lekker veel gedaan en het lijstje voor deze winter krimt snel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten