vrijdag 7 oktober 2011

The blackwaters

04-10-2011
van het anker naar Heybridge
4 uurtjes nadat we er door zijn, waterweg!
Na een nogal onrustige nacht achter het anker, stroom en wind(6 bft) tegen elkaar word je niet vrolijk van  Maar hebben evengoed geslapen. avonds ons (te)zware anker er uit gemarteld, gelukkig was het een grondje van een mix van schelpen en oesters gemengd met zand dus héél makkelijk.
Avond om 7 uur gingen we door het sluisje van Heybridge, en achter de sluis konden we gelijk gaan liggen en we waren weer 40 jaar terug in de tijd zoals op veel plekken hier in Engeland.
Hier zijn we 3 nachten gebleven dit plekkie is zeker de moeite van nog een bezoek waard wat we ook zeker weer gaan doen.
07-10-2011
Vanuit Heybridge naar Bradwell
Siberië, Althans daar lijkt het nu op, een stuk kouder geworden fleece pak aan.. kachel er weer bij
De HERFST is er weer..
Heb je zin in een ijsje
In Bradwell aangekomen  om hier één nacht te blijven om vervolgens morgen naar Tollesbury te gaan omdat we vanwegen het tij dit niet vandaag konden halen.
In tollesbury  moeten we weer over een plaat heen die met laag water zo'n 1 mtr boven water uit komt.
In Bradwell is verder weinig te beleven en hadden in 20 minuten het dorp bekeken, er was hier alleen een pub met wat ouwe fossielen er in.
Er is wel een 4 km verderop een oude kapel uit de 18e eeuw maar die hebben we even met google earth bekeken op de daarop geplaatste foto's en zijn alletwee in een boek weggedoken..
met een wijntje biertje en een nootje.
Een leuke anekdote is wel dat: We kwamen binnen varen en er werd gelijk de Nederlandse vlag gehesen!!
Op kantoor vermelde ik dat we dat heel leuk vonden .. waarop zij antwoorden: dan doen we niet voor jullie..
Maar om andere mensen te waarschuwen dat er Nederlanders in de haven liggen.. Prachtig.