Bij elkaar duurde het wel 2,5 uur wat wij te lang vonden maar vanuit de (65 mensen tellende) zaal hadden we dit niet gehoord, en werd er niet gegaapt uit verveling.. en was iedereen erg onder de indruk. een goed teken.. maar we gaan hem voor een volgende toch nog wat verder inkorten..
Heerlijk om alles weer op te bouwen..
van binnen het laatste gelakt, wat voorbereidingen voor de nieuwe accuplek..
lades en kastdeurtjes weer ophangen het word weer een boot van binnen..
vrijdag gaat ie te water en donderdag middag de schroef gemonteerd, toch nog een aardig klusje alles goed vast zetten en borgen, het komt al nauw bij en voor je het weet heb je een foutje..
ff friemelen om de bladen er in te zetten |
Hopen dat ie het morgen goed doet als ie in het water ligt.
Vol water getankt en op naar onze nieuwe plek in de Oosterhaven. onderweg alle apparatuur aan en even controleren..
even kijken wat de motor nu kan met de nieuwe schroef, we draaien iets meer toeren maar we lopen ook over de 8 kn!! maakt wel wat uit zeg! en toch staat deze schroef net zo als de andere op 16 graden.. spoed.
maar even een seizoen aankijken hoe het gaat.
met de nieuwe isolatie en dempers loopt het als een zonnetje een stuk stiller en veel minder trilling..
lekker zo.
Er staat echter nog een klusje te wachten en dat is de aardstrip nog neerleggen, daar zien ik wat tegenop maar moet toch nog even gebeuren en nieuwe accu's

Nieuwe filter zijn weer in de behuizingen geplaatst en hebben zo weer lekker water zonder smaakje..
Ondertussen zijn we in de avonduurtjes bij het huis aan het snoeien, een ingrijpende klus maar we doen niet meer dan een uurtje per dag, het vreet nogal energie..
en tussendoor weer de boot laden...
Vreemd dat je nu alles weer tussendoor moet doen, ff dit en ff dat! niet even er lekker voor gaan zitten en wat niet af is komt morgen wel...
Zoetjes aan vult de boot weer, zeilen er weer op geplaatst, die goed zijn nagekeken door de Vries Sails.. uit Enkhuizen. Waarbij overigens opviel dat er nog geen stikseltje los zit. Enkele slijtstripjes moesten worden vervangen maar daar zijn ze voor.. en dat na zo'n totaal een 20000 mijl te hebben gebruikt.. toppie
Ons laatste zware klusje was het plaatsen van 4 Nieuwe AGM accu's van 104 amp.. en zijn we rijkelijk voorzien van stroom
Nu nog even tijd maken om te varen..!
Tjonge wat een mooie klussen allemaal! Herkennen we De Verleiding straks nog wel ;-)
BeantwoordenVerwijderen