zondag 15 juni 2014

we zijn los..

Losgegooid,

De laatste dingetjes en klusjes zijn deze week geregeld, (voor zover we niet zijn vergeten) gehele mast goed geïnspecteerd bij de verstaging sluitingen vast etc.. de jongens van de Vries sails leverden nog een paar zeiltjes af. Eentje voor een zonnezeil op het voordek met een afvoer! waarmee we dus ook water kunnen opvangen en via een stukje slang rechtstreeks de tank in kunnen laten lopen. En een zeiltje over het voorste luik, waarmee we het luik altijd open kunnen laten staan en de "tocht" kunnen reguleren met de bovenste lijntjes te laten zakken
Op deze manier krijgen we een grote luchtstroom in de kajuit lekker fris en muggen verjagend..
Ze lag er klaar voor
De boot is verlegd naar de kade, zodat onze oudere familie nog even aan boord kunnen kijken ,dat gaat hier wat makkelijker

Zaterdag..
Overweldigend was het aantal mensen bestaande uit familie , vrienden en klanten die een "uitzwaaiborrel " kwamen halen.
Achter de winkel was alles mooi versiert, en opgeruimd ( normaal ook hoor) Joce was lekkere fruitspiesjes
aan het bouwen, er werden 2 vaatjes nieuwe haring klaar gemaakt en lekkere hapjes van de Mastenbar  moesten de middag vullen.
Wat er door je heengaat is niet in te vullen je bent heel blij dat je eindelijk weg kan, maar ook het gevoel van... doen we het wel goed komt regelmatig om de hoek kijken.
Afscheid nemen is het ook weer niet maar lijkt er ook wel weer erg veel op.
Allemaal erg dubbel. Toen we om 5 uur weggingen konden we het ook niet droog houden
Zoals velen die middag, lach met een traan.
De kleinkinderen voeren mee.
uitzwaaien
Wij voeren om 17.30 de haven uit en zijn stiekumpies de oude haven weer ingegaan.
Daar zijn we later met de kinderen lekker uit eten geweest
De volgende ochtend voeren we om 10 uur de haven uit, de enige die er toen nog was en ons uitzwaaide was mijn moeder van 87 jaar.... Knak...
wat een vrouw..
Door de sluizen hebben we automatisch de zeilen gezet, elkaar even goed stevig vastgehouden en zijn we zeilend met ieder zijn eigen gedachte naar Edam gevaren daar achter het anker lekker gegeten, en na een opkomend briesje verder gegaan naar Durgerdam waar we nu voor anker liggen.
Terwijl ik dit maak vaart De " puff "  voorbij van Leon en Frida die voor enkele jaren weggaan richting nieuw Zeeland
Wij gaan morgen naar Amsterdam en later deze week naar Scheveningen waar we een afspraakje hebben lopen.
We hebben nog steeds het gevoel dat we op vakantie gaan, en niet het idee  dat er veel meer aan zit te komen..
Zal hoop ik wel snel komen..
van onze vrienden kregen  we uitleg hoe we er moesten komen

1 opmerking:

1. Dag verleiders, Wat een ervaring hè?! Dat afscheid nemen gaat je toch niet de in de koude kleren zitten. Maar de opwinding dat we onderweg zijn overheerst! Wij zagen jullie liggen in Durgerdam maar zijn zelf doorgevaren naar de Bruynzeel haven in Zaandam. Hier liggen nog 3 vertrekkers 2014, vanavond wordt er geborreld met de Antares crew. Zin om aan te haken? En anders tot later op de route! Alvast een fantastische reis gewenst!