woensdag 18 september 2013

Naar Yarmouth

Maandag 16-09
Nou de wind hebben we gehad.. hij gaf maar 7 aan en die is wel héél ruim gehaald.
Rukken aan de lijnen de regen horizontaal..
Lekker binnen, en kacheltje aan

Vandaag naar Yarmouth
Weer een mooi begin van de dag een heel verschil met gisteravond
Om 10 uur lokale tijd gingen we op pad
Windje nog redelijk maar des te meer we de rivier afvoeren begon het harder te waaien.

En buiten  stond een dikke bries..

We moesten maar een 8 mijltjes en we hadden tij (2.2kn) mee. Maar het was erg hoog aan de wind.
Dus motorsailen werd het weer, we zijn eerst onder de kant gebleven en later op koers gaan liggen dat scheelde wat in de golven.
Om een uur of 1 liepen we de haven binnen
Wat staat hier een rot zee, korte IJsselmeer zeetjes met dan nog eens de stroom er tegenin.
Maar we hebben een mooi plekkie kijken over de solent uit
mooi uitzicht
Met dank aan de aanwakkerende wind hebben we een lekker broodje gebakken in de broodmachine
Ff een rondje om en met terugvaren kon je hem al ruiken..

Dinsdag 17 sept.
Vanmorgen 09.30 lokale tijd gaan lopen naar de Needles langs de kust. Er zou mogelijk een buitje kunnen vallen maar het was mooi helder..
Een mooie tocht met leuke uit en vergezichten we stonden er versteld van hoeveel stroom er doorheen gaat zo langs  dat westgat, wel iets om te plannen met in en uitlopen van de Solent.

Na zo’n 8 km kwamen we bij de Needles uit we zijn wat van het padje afgeweken zodat je ook een andere kant kan bekijken.
Later naar beneden naar het strand, en dachten slim te zijn en in een rij te gaan staan voor de lift (gratis nu dachten we) maar niets was minder waar we konden onopvallend instappen maar aan het eindpunt werden we keurig door een poort geleid, dat was dus 3 pond p.p.
Verder gelopen en bij oude afweer geschutten gekeken, een daarvan werd gebruikt voor lanceringen van raketten in de jaren 50. En is ook de eerste satelliet  hier gelanceerd!
Hij is nog steeds werkend (niet meer dienst)
Ze zijn met dit project gestopt omdat ze er geen toekomst in zagen voor de commercie!!  (ahum..)
En zijn ze in de Concorde vliegtuigen gedoken.
We wilden verder lopen naar Freshwater en zo langs de rivier omhoog.. maar er kwam een buitje de lucht ging dicht zitten en zijn onderweg naar beneden gelopen en de bus gepakt ondertussen aan boord regent het nog steeds, we hadden gelukkig regenkleding mee
Dat word straks een lekkere douche en een Pubmaaltijd!
Hier zijn we geweest en is een absolute aanrader… heerlijk en zeer netjes verzorgd en normale prijzen The bugle coaching inn

Woensdag 18 sept.
Vandaag weer terug naar de Needles met de bus om het rondje af te maken
Het is in ieder geval droog met flinke gaten in de wolken laten we hopen dat de gaten blijven en de regen wegblijft (weerbericht is goed)
de needles
Met de bus weer naar stoppunt en vandaar weer op pad.
We zijn blij dat we gisteren gestopt zijn anders hadden we al de mooie uitzichten moeten missen.
Langs de kliffen naar Freshwater en vervolgens naar Yarmouth.
Bij Freshwater waren kajakkers bezig op de restanten van de golven van gisteren, als je dat zo ziet krijg je weer kriebels…
een mooi makkelijk rondje 13.4 km Bus nr 7 (klik hier voor deroute)

Inkopen gedaan en gaan morgen naar Lymington. Weer op de motor niet de moeite om te hijsen voor de 1.5 mijl dat we moeten varen.

Yarmouth is zeker het bezoeken waard, we liggen aan een losse steiger en gaan met het bootje naar de wal (130mtr) en betalen slechts 14.50 Pond per nacht van kregen we een voucher en de volgende overnachting hebben we zelfs 5 pond korting.. De zuidkust is niet zo duur als je niet naar de Marina’s gaat en aan pontoons gaat liggen! tijdens onze afwezigheid maken we ons geen zorgen over onze boot nu onze hond niet mee is hebben we wat anders