dinsdag 9 oktober 2012

Graveline

Maandag 8 Okt. In Boulogne twee film geupload naar You Tube (eindelijk stabiel netwerk) Ze staan onder de kolom Films Vanmorgen Boulogne verlaten met regen in het vooruitzicht, maar was het nog steeds droog, om 7 uur moesten we bij Graveline zijn, (voor donker binnen en dan staat de sluis open) maar het tij zat erg tegen en hadden we besloten om 12 u te vertrekken. (we betaalden overigens half geld(oktober) )
We zijn dicht onder de kant gebleven om weinig last van de stroom te hebben, wat af en toe erg ondiep was maar we hebben maximaal één mijl tegen gehad in de flessenhals! En het was nog steeds droog!
Cap Griz nez
Bij Calais kregen we dwars tij en daarna stroom mee, de wind ruimde wat uit de wal en konden we net aan de pieren bezeilen, Wel hebben we af en toe de motor er bij gehad omdat onder de kant er af en toe geen wind was. Halverwege de middag kregen we wat motregen maar niet veel van betekenis, dat is alles vandaag meegevallen.
Om 18.00u. voeren we de nu in het waterstaande pieren in. Dan nog bijna 3 mijl door landinwaarts, en daar was het haventje, wel apart .
Opgeruimd, tent er over walstroom er in, schuiffie dicht en kachel aan…. Dinsdag 9 Okt. havengeld betaald, lekker in de kuip een broodje doen, we werden getrakteerd op een mooie blauwe lucht.
Bakkie doen stadje in en… het is lekker droog weer. Mooi plekje het lijkt wel een beetje op Naarden vesting, hele intacte vesting rond de plaats en beloopbaar. Daarna even shoppen bij de liddle die tegenover de boot was!. Mooi dichtbij. Middags de fietsen gepakt en richting kust gefietst, met het mooie weer deze dag, waren we weer erg blij
de grachten rond de vesting
Het is een leuk plekje om een keer aan te doen, en zal zomers nog mooier zijn. Geen internet hier, dus zonder foto’s. Later de plannen gemaakt voor morgen, er werd getwijfeld om in één keer koers op Scheveningen te zetten.
Huh.. wie zijn jullie hier in de haven?
Maar het beste is eerst wat hoogte te halen richting Blankenberge En donderdag koers Scheveningen. De wekker staat op half 7 en kunnen we het tij zo oppikken.