dinsdag 12 juni 2012

Over gestoken

Zo, we zijn er.. het was even twijfelen maar toch maar doorgezet
zondag om 16.45 de winkel dicht gedaan en om 17.00 voeren we de haven uit en meerden om 19.00 aan bij de sluizen van den Oever.
Daar een lekkere nacht gemaakt en de volgende dag om 14.30 vaarden we door de sluis richtig Lowestoft
er was ons een NO wind beloofd en die hebben we ook gehad, een heerlijke reis.
tulbandbrood
Jocé heeft haar eerste brood gebakken aan boord, vreemd model maar niet minder lekker!
Het deeg laten rijzen deden we met een kruik heet water in het donsbed, en dat werkte erg goed..beter ipv op de warme motor. Warm brood   roomboter.. koele aardbeienjam.. erg lekker en erg ongezond.
We gingen te hard om te vissen en dat sloegen we maar over deze reis.
Alleen jammer dat in de nacht om 00.00 het begon te regenen en... harder te waaien.
daar komen de buien
waarna er regelmatig snelheden van de 9 knopen werden gehaald.
zelfs hadden we een 30 knopen wind 2 uur voordat we de haven inliepen...prachtig zeilweer (zo schuin van achteren), jammer van de regen..
Maar het hobbelde nogal en ja... ik heb ook maar eens een pilletje genomen!
Was weer vreemd en we moeten allemaal weer even wennen
we zijn wat zuinig met de foto's want we moeten weer even aan de nieuwe camera wennen,
In iedergeval is de camera een mooie backup voor het GPS gebeuren aan boord

1 opmerking:

1. Hi Verleiders, beter bekend als Ron en Jocé,

Heb jullie aankomst gezien via AIS en dacht: "Gelukkig, die zijn veilig binnen!", want wij hadden hier bakken met regen en onweer met een fors windje er bij. Dat is jullie ook niet bespaard gebleven, lees ik.
    Wat een zomer of zullen we het maar winter noemen? De kachel snort al weer 2 nachten!
    Het was op de Lofoten met slechts 4 graden boven 0 warmer. Daar is de lucht droger en voelt minder koud aan.
    Harco kwam gisteren om 20 uur mopperend thuis: trui vergeten en een dun jasje aan en de trein had vertraging. "Als het 6 juli zulk weer is, dan rijden we naar het zuiden! Ik ga niet bibberen met vakantie!"
    Wij hopen voor jullie, de Jagers, de KIM-ers en de Nostress-en, dat het in dit deel van Europa nu eens zomer wordt. Met een mooi lopend windje!