donderdag 15 september 2011

Zierikzee-middelburg-breskens

Woensdag 13-09-2011
Vanmorgen uit Zierikzee vertrokken. Het waaide nog stevig maar het hield met een 25 kn op.
Het is een leuke plek om te zijn.
'smorgens even op de koffie bij kennissen van het werk en daarna even slenteren door de stad
Zierikzee is een bezienswaardig stadtje meet veel mooie en goed gerestaureerde panden en gebouwen. Wat zeker de moeite van het bekijken waard is we hadden redelijk weer met uitzondering van de harde wind en 1 buitje, maar..onze missie was mosselen scoren.
Er was volk aan boord van een paar kotters maar laten we eerst maar andere boodschappen doen.
Albert heijn geen mosselen, spar geen mosselen, 2 visboeren 1 dicht en eentje niks meer.
Dan maar terug naar de kotters... niemand meer aan boord..
Resultaat 2 biefstukjes met sla en opgebakken aardappelen, ook lekker maar niet bedoeld.
Wat we ook aan de weet zijn gekomen dat zo'n windmolen achterop je ook geen buren geeft.
Mooi zeilweer
Tot 2 maal aan toe wilden ze langszij maar met argusogen werd er naar de achterkant gekeken en werd het plan veranderd, dus... een dummy doet al wonderen.
Onder de Zeelandbrug door ging gister niet en dus vandaag moest weer de brug omhoog, Halve wind met alleen de fok er bij gingen we onderweg (dit was overigens alle zeil activiteit voor vandaag)en naar een 5 mijltjes hadden we de eerste sluis naar het veerse meer.
Hiervandaan was het motoren tot Veere en daar gingen we door de (klassieke) sluis het “kanaal door Walcheren” in..
Om 14.30 u. meerden we af bijna in het centrum van Middelburg.(niet tussen OSB)
En nu eerst  weer mosselen scoren..
(gelukt)
14-09-2011
Dagje Middelburg, laat uit de kooi en eerst maar even naar de bakker om een broodje
Na een bakkie zijn  we de fiets maar op gestapt en wat gaan fietsen.
We zijn geëindigd  in Veere 8 km noordelijk van hier wat een leuk plaatsje is een toren beklommen
Voor een wijds uitzicht (en mooie foto's) Zeker de volgende keer een bezoekje waard een leuke haven als je de toren voorbij vaart! (niet de eerste haven)
Later weer terug en Middelburg wat bekeken, het was overal een drukte van jewelste vele terrasjes waren vol  iedereen lekker in de zon.
De laatste dagen hebben we tot tegenstelling in de noord steeds mooi weer en korte broek weer..
Hier worden de schietbootjes gemaakt
Vanavond gaan we lekker eten in het lokale clubhuis van de watersportvereniging alhier , en kunnen wat op het internet zetten.
Morgen weer op pad wat weer mooi gaat worden vanwege het weer, zon en weinig wind en wat gaat waaien komt van achteren (deze vakantie nog niet meegemaakt) we gaan verder het kanaal door via Vlissingen naar Breskens aan de zuidkant van de Westerschelde

15-09-2011
Breskens
Na een lange reis van 7.8 mijl (nautisch) kwamen we uitgeput om 11 u aan in Breskens
weer een mooie dag weliswaar geen wind maar konden we mee leven.
In breskens een lange wandeling gemaakt en alles even bekeken incl een visserij museum.
een klein dorp wat ze leuk hebben aangekleed met een groot plein met vele terrasjes en winkeltjes wat de economie hier niet verkeerd heeft gedaan.
na wat te hebben geskyped met broertje zijn we toch maar besloten vannacht de touwen los te gooien om 02.00 u. en richting Ramsgate in Engeland te varen

De kans op een zuid oostenwind heb je niet elke dag!
Maar eerst hebben we de cobb aangestoken na associaal schaal en schelpdieren te hebben ingekocht
die we met een grote garnalencoctail vooraf gaan nuttigen
Later volgen er nog foto's op dit stukje maar de cobb is ready
heb geduld...
wel is ons fotoalbum weer bijgewerkt (album: 11 sept. 2011)
YYeeaahhh.

1 opmerking:

1. Ha Verleiders,

Weer een leuk verhaal, dit keer over lánge afstanden en bergen mosselen...
    Nemen jullie ook een pint voor/namens ons bij de Britten?

Veel plezier aan de overkant,