zaterdag 17 september 2011

Greetings from Engeland

16-09-2011
Ramsgate,  Vanmorgen om 02.15 vertrokken richting Engeland op de Westerschelde hadden we een dikke stroom tegen maar alle zeilen bij  met de motor er ook bij konden we nog een 3.8 kn er uit persen..Heftig stromen hier.
Altijd weer mooi
Zo rond een uur of 7 werd het dag en de zon begon er bij te komen wat het geheel wel aangenaam maakte
Er stond een ZO windje 3-4  in ieder geval meer dan we verwachten! Er stond wel een woelig zeetje
Zo rond 8 uur draaide het tij en de zee werd van stabieler vanwege grotere diepten
Snor er voor

Here we are

En gingen we 7.5 tot 8.5 Kn met uitschieters lopen,prachtige zeiltocht was dit … om kwart over 3 liepen we Ramsgate binnen, gaar met een rooie kop maar voldaan. We hebben vandaag 87 mijl gevaren in 13.5 uur dat is wel eens slechter geweest

Morgen krijgen we wind en regen we zien wel
Eerst even de dongle opwaarderen, zodat we weer internet op kunnen
17-09-2011
Ramsgate
Vandaag even de stad rond gesjouwd, het was nog even moeilijk te beseffen dat we in
Engeland waren, dit kwam meer door dat we een dag(je) hebben gevaren en niet een nacht door
maar het is echt zo vanmorgen regen maar later klaarde het op en werd het nog een redelijke dag.

lekker op terras gezeten en veel zeer veel mensen gekeken en je blijft je ogen uitkijken naar die Engelsen.. de een na de andere creatie loopt voorbij.
Verder was er een  havenweekend met vele activiteiten.
Ook hebben we ons gezicht laten zien bij de locale royal yacht (snif)club.. een gezellig hok met een mooi interieur een beetje Engels waar de naam chesterfield bovenaan stond
Na daarna inkopen te hebben gedaan zijn we lekker naar boord gegaan en gaan eten,
Vanuit de Yachtclub
een hoop gezeur met die K dongle dus heb ik maar een uurtje internet gekocht (grom).
onze avond werd afgesloten met een mooi vuurwerk hier vlakbij op het havenhoofd.
Morgen gaan we richting Dover waar we denk ik Jaap en Anneke gaan ontmoeten wel een daggie later komen zij want het waaide een beetje bij hun