dinsdag 26 mei 2015

Rondhangen, rondkijken en rondzwemmen

klein winkelstraatje in Scarborough
Uiteindelijk zijn we naar Scarborough gegaan met de bus, het ligt hier zo'n 40 km rijden vandaan maar de afstand hemelsbreed is maar een 25 km.. Het is nogal een slingerig weggetje.
Op advies op de heenweg aan de linkerkant van de bus gaan zitten en konden we genieten van mooi uitzichten en baaien.
De bedoeling was daar ook wat verse inkopen te doen, maar we geraakten in andere gedeelten van de stad, en daarbij hebben we ook het fort King George even bezichtigd. Later waren we verder gelopen naar volgens de pilot een kwartiertje van de haven afgelegen old cotton house met een daarnaast gelegen cafe Havanna!
hier een hele mooie uitkijk..
Cafe Havanna kwamen we het eerst tegen, waar we ons te goed deden aan zeer koude sapjes.. wat ondertussen hard nodig was!  Bier leek ons geen goed idee omdat we nog een stuk moesten lopen.
Het kwartiertje van de haven af is makkelijk een half uur tot 45 min en in deze warme zon niet zo simpel!
Verder op zoek naar het old cotton house, kwamen we even verder een achter de inmiddels zeer hoog gegroeide bossen en struiken een verwaarloosde bouwvallig huis tegen wat dus het cotton house WAS! We zullen even een mailtje naar Doyle er aan wagen dat dit geschrapt kan worden!
We moesten nog een 1,5 km verder lopen, aldaar waren we met de bus langsgekomen en er was ook een halte!
ff afkoelen
Querijn werd van nek tot nek gewisseld, anders werd het voor zijn kleine voetjes wel erg veel.
Daar aangekomen bleek na informatie van het nabij gelegen medisch centrum, dat de bus net 10 minuten geleden vertrokken was..
Dus wachten tot de volgende zou een paar uur duren.. Maar vooruit... het is mooi weer, we hadden maria koekjes als voedsel mee, een cheesecake als ondergrond en wat water dus moest het wel lukken
Na 3 uur wachten vonden we het welletjes, en kon de bus van ons.....! juist..  en het idee om een taxi te bellen begon vorm te nemen, tussendoor begon Walewijn te liften.
Na een 100 auto's kwam Hedda er ook maar even bij en met haar charmes stopte er een busje, en konden we net nog een kettingbotsing voorkomen!
Toen er eens 5 man voor de deur stonden keek de chauffeur wat bezorgd..
Maar alle passagiers schoven op en konden we mee... en kwamen na een gezellige 1,5 uur weer terug in Charlotteville, wel gillend van de honger en wat stijfjes van het zitten, maar gelukkig was er nog wat open.
En zaten we even later lekker aan de visburger met patat en knoflooksaus.. bij een visburger moet je niet denken aan zoiets als gemalen vis met een papje er omheen maar een heuse moot tonijn vulde het malse kadetje.. heerlijk.
Beladen en voldaan voeren we even later weer terug naar de boot waar we niet lang meer wakker zijn gebleven..
Volgende dag maar even een rustdag van gemaakt.
Scarborough stond niet zo bekend dat er veel aan was, maar dat vonden we wel meevallen, het is maar wat je verwacht toch! we gaan nog maar eens heen denken we.
we waren niet de enigste die wachtte
De dag daarop zouden we naar de watervallen zijn gegaan, ware het niet dat de bus deze keer ook niet kwam opdagen.. En daar stonden we weer om 08,00 u. we hebben 45 min gewacht en besloten toen dat we morgen maar gaan!
Ach.. het went!
In de middag zijn we met zijn allen een roti gaan halen.. Helaas geen roti de kok is naar de kleindochter toe vandaag.. Oke dan maar wat anders zoeken, dat werd dus weer kip met patat.. als lunch.
Vanavond even een vers broodje gehaald, goodevening sir, hallo goodevening, one bread please!
I'am sorry no bread today!
gelukt..
I was to Scarborough.. no time..  Try the supermarket for once!  come back tomorrow and buy here again!   Zucht....
Ach dat went ook, dan maar weer een cracker

Volgende dag weer proberen en om 08.00 u. Stonden we weer paraat bij de halte.. En jawel een half uurtje te laat maar daar kwam de bus.. ( Kwam goed uit voor de Antares crew want die hadden een natte landing!)
En konden we op weg.. Aan het eind van Roxborough stapten we uit en moesten we nog een 1500 meter naar de 30 meter hoge Agyll watervallen lopen.
Onderweg mooie vogels gezien en we kwamen weer als enigste bezoekers aan bij de waterval,
Er was niet veel water vanwege de droge tijd, maar er was een heerlijke poel onder (6 mtr diep) waar het lekker zwemmen was..

een heerlijk plekje
En na een bakkie meegenomen koffie maakten we daar lekker gebruik van, het maakte het jonge weer in je los, polstokspringen, rotsbommetje heerlijk..
Na een vermoeiende dag, weer een paar uurtjes wachten op de bus😁 maar hij kwam! en om vijf uur zaten we weer lekker in de kuip bij te komen.
Volgende ochtend begon met wat regenbuitjes..dus hadden we een luie morgen, later knapte het wat op en zijn we naar het strand gevaren om wat te snorkelen, de Antares kwam er later ook gezellig bij.
Daar hadden we dankzij Walewijn een mooi rog kunnen zien, toen ik er naast was schatte ik toch de breedte zo rond de 1,70 - 2 mtr.. Een mooi beest was het, toen hij verder wilde
zijn we een klein stukje met hem mee gezwommen.
Later ook twee kreeften tegen gekomen maar kon ze niet pakken.. Morgen met wat hulpmiddelen kijken of we ze kunnen vangen, een lekkere maaltijd in het verschiet?.
Volgende dag, zaterdag moest er weer wat vlees komen voor het weekend, maar de kreeften kwamen gelijk in het gesprek naar voren...
Dus in de boot spullen mee en op jacht..
Waar de eerste zat was niets meer! die is er vandoor... dan maar ff verder kijken.
En jawel op de andere plek zat er eentje, even mikken en jawel.. Het voorgerecht was een feit.. Nu verscheen er nog eentje, maar had geen ruimte meer.. had mijn netje vergeten..

Naar de kant, beest in de boot en vlug terug.. Maar helaas.. hij bleef niet op ons wachten.
Het jachtinstinct vierde vandaag weer hoogtij, nog even een tonijntje scoren en we hebben komende dagen weer genoeg!

De pinksterdagen zijn we wat rustig doorgegaan met wat snorkelen, op strand zitten en wat  klusjes..
lokale notitiebord
onze reeflier liep wat stroefjes, en moest even uit elkaar.. met als gevolg dat alle 8 lieren weer een goede beurt hebben gehad.. daar zijn we voorlopig ook weer vanaf.

2e pinksterdag werden we verrast door een optreden van de "Police Band" er was een mededeling gedaan op het stads bord.. Wij dachten een muziekkapel of zo dat verwacht je bij zoiets. We gaan heen en we zien wel.. wat we daar te horen en te zien kregen was prachtig! kippevel, mooie muziek en veel kleurrijke mensen. We hadden een mooie avond en ik denk vele anderen

zij was haar beroep misgelopen

we liggen er mooi achter

Komende week gaan we wat zuidelijker op het eiland kijken en willen voor anker gaan bij Buccoo bay
Een beetje lastig om te komen, er is geen bebakende geul dus navigeren moet op het oog tussen de riffen door..
Spannend? in het volgende blog gaan we weer verder..