Na een reis vanaf de "D"steiger naar de kraan gingen de banden er omheen en konden ze takelen.
op de bokplek |
ook was ik benieuwd naar de schroef en as die had ik met Lanoprotect ingesmeerd tegen aangroei van o.a. pokken.
Ook dat zag er goed uit en was zelfs nog was plakkerig, dus voor herhaling vatbaar, en hebben we er straks ook voordeel aan.
Sven aan de spuit |
(geleende bril hoor) |
Volgende dag de antifouling er op gesmeerd een pappie met 53% koper er in wat de aangroei wel een tijd tegenhoud hopen we..
dat ziet er al weer beter uit |
Schokkend |
De voorkant van de motor moet zelf meer dan 12 mm opzij worden gezet om door het centrum van de koker naar buiten te lopen. er moeten nieuwe gaten worden geboord in de fundatie etc.. welke +_*% werf met beunhazen die deze heeft geplaatst heeft er dus niet veel van gebakken.
opnieuw gelast |
Deze gaan we dan half of verder inslijpen en zo goed als het kan in lijn zetten..
Dit was dus de tegenvaller van de dag!
maar wel iets wat goed moet zijn, zodat je geen rare dingen met de koppeling gaat krijgen..
proefvlak |
we hebben een klein vlak met nieuwe milieuvriendelijke antifouling gesmeerd.
er zijn al goede resultaten mee bereikt in Frankrijk op zout water bij Brest, wij gaan het ook maar eens proberen. In de Carieb wordt het nu ook al verkocht.
het is net uit in Nederland, al zou ik hier blijven had ik het er wel opgesmeerd.. "Seawax"
Tussen de bedrijven door maar even de vloer gelakt mmm... glimt wel heel erg voor een satijnglans.maar zal wel snel doffer worden.
Nu eerst een waslaag er op en dan kan ie weer plonzen! even iemand zoeken die dat wil doen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten